Ta vara på din tid, för den kommer aldrig mer tillbaka . . .

Salamo Alejkom,

Hoppas alla har haft en bra Tisdag. Tiden går så fort man hänger nästan inte med. Det känns som om det var sommar igår. Men även om tiden går fort så betyder det inte att vi inte kan göra något eller att vi kan slösa vår tid på massa onödiga saker. Tvärtom när tiden går fort så är det just då man skall börja ta vara på den innan den tar slut. Det är viktigt att man gör en lista och skriver upp vad man ska göra under ett helt dyng, så man inte sitter och framför tvn 4 timmar om dagen.. Att dela upp sin tid är jätte smart och då slipper man klaga på tråkhet, du har alltid något att göra. Du kan alltid sätta dig ner och läsa koran, du kan alltid sätta dig ner och läsa hadither, du kan alltid sätta dig ner och be en bön, skänka en tanke till våra bröder och systrar som går igenom sjuka saker. Jag vet exakt vad jag ska göra under mina dagar och jag vet exakt vad jag har för mål i livet. Alla ska ha ett mål i livet, alla ska veta varför de finns i denna jord. Vad har ni för mål? Och vad gör ni av eran tid innan den springer iväg?
Du som somnar till musik under nätterna, försök att byta ut musiken till koran, det är en underbar känsla. Låt inte shaytan vinna över dig låt han inte kunna bestämma över dig, DU ska kunna lämna haram. För kan du inte göra det så betyder det att shaytan är starkare än dig. Det är du som ska vara stark så försök visa att du kan vinna över han.



// Sara & Alaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu