Hadith

Anas berättade att profeten Muhammad sade: Gud allsmäktig har sagt:
"Adams son, så länge du anropar mig  och frågar efter mig ska jag förlåta dig för det du gjort utan att det besvärar mig".
"Adams son, om så dina synder nådde ända upp till molnen på himlen och du bad mig om förlåtelse så skulle jag förlåta dig."
"Adams son, om du kom till mig med synder nästan lika stora som hela jorden, och ställde dig framför mig och vittnade om att jag inte har någon like så skulle jag ge dig lika stor förlåtelse.


Bröder och systrar, låt oss börja förändra och utveckla oss låt oss sprida glädje och vägledning.. Varför ska alla skylla på varandras synder "den har gjort så o den har gjort de" nej, vi ska ta det lugnt vi ska ge råd till varandra. Försök så gott ni kan sprida denna fina religon, Gud kommer att belöna er för detta. Börja be om förlåtelse, bry er inte om vad andra säger och tycker för det är inte värt. Varför göra haram i detta liv istället för att göra bra o sen få paradiset. Tro oss, det här livet är inte värt att synda de är bara fel.... Må gud vägeda allesammans.
// Sara & Alaa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu