Till imorgon

Salamo Alejkom tjejer.

Jag tänkte skriva ner det ni ska kunna till imorgon och ni har fått väldigt lång tid att träna på det, så jag har höga förväntningar. Vi kommer därefter att börja med något nytt och som är väldigt kul och intressant ;)
Profeten Muhammad (saws) namn:
Muhammad bin Abdullah bin Abdel-muttalib bin Hashim wa Hashim min al-quraish wa quraish min Al-Arab wa arab min durriat Ismail wa Ismail ben Ibrahim alayhi alsalam.
Ni ska skriva ner minst 5 saker om det jag pratar om (Islamisk historia/profeterna) ni får ta hjälp av mamma och pappa.
1. De första muslimerna var Adam den förste mannen och Eva den förste kvinnan.
2. De första som byggde Ka3ba vad änglarna.
3. Adam var den första profeten.
4. Hela vår jord som vi lever i är egentligen islamisk.
5. Alla vet först och främst att islam är den rätta religonen och att Allah suhanahu wa tala accepterar ingen annan religon förutom islam.
6. Profeterna gjorde da3wa, spred islam och försökte vägleda människor.
7 vår sista profet är Muhammad (saws)
8.  Ibrahims furar hette Sara och Hagar.
9. Det finns flest muslimer i Jerusalem.
10. Muhammad (saws) föddes i Mecka och dog i Medina.
Jag skrev ner tio saker, lite kortfattat. Ju mer ni skriver desto bättre blir det, då ser jag hur mycket ni lärt er :)
Ha en bra dag och vi ses imorgon Lördag den 31a klockan 15.00 InshaAllah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu